zondag 19 maart 2017

Venkelsoep met spinazie


Wat heb je nodig:
* 4 aardappelen
* 1 venkelknol
* 2 handen vol verse spinazie
* 1 liter water
* 1,5 blokjes groenten bouillon
* snuifje peper
* olijfolie

* blender of keukenmachine
Stappenplan: 
1. Schil de aardappelen en snijd ze in blokjes.
2. Spoel de venkel en snijd deze ook in blokjes.
3. Doe wat olijfolie in een kookpot en stoof de aardappelen samen met de venkel. Kruid met wat peper.
4. Zet de groentjes onder water en breng aan de kook. Voeg één bouillonblokje toe en laat daarna verder sudderen op een zacht vuurtje.
5. Spoel ondertussen de spinazie en voeg de blaadjes na een tiental minuten aan de soep toe. Roer alles door elkaar. Laat nog even meekoken tot alle groenten gaar zijn.
6. Mix het geheel tot een gladde soep.
7. Kruid eventueel nog wat bij met zout en peper.
BlogSociety

2 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke pagina is dit. De receptjes zijn helder beschreven en niet al te ingewikkeld. Ik denk dat mijn man (met NAH) hiermee goed uit de voeten kan. Graag wil ik aandacht besteden aan je blog op mijn weblog nahverborgenkopzorgenblog.wordpress.com.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jet. Wat leuk om te horen dat je mijn pagina leuk vind! Erg fijn om te horen dat uw man hiermee waarschijnlijk goed uit de voeten kan. Het lijkt mij leuk als je op jou Weblog refereert aan mijn pagina.

      Verwijderen